Welke babyfoon kies je in 2025?

Intussen zijn wij aan onze derde babyfoon toe. Toen Lucas geboren was hadden we een Motorola, die heeft supergoed gewerkt voor ons gedurende twee jaar. (Ik heb geen idee wat de gemiddelde levensduur van een babyfoon is, maar aangezien dat schermpje wel heeeeeel veel uren opstaat, leek me dit wel ok.)

Nadien kocht ik op Amazon eentje van Babytime (ik vermoed een Chinees merk). Op zich was dit een heel mooi modern toestelletje en zijn we hier ook erg tevreden van geweest, tot hij enkele weken geleden constant zijn connectie verloor. Lucas slaapt in een andere kamer en af en toe hoorde ik hem dus, maar heel vaak niet, en uiteraard, net op de momenten dat hij wakker werd viel dat ding uit. Met een Lucas in paniek als gevolg toen ik hem dan uiteindelijk zo hoorde roepen of wenen…

Dus le-me op zoek naar een nieuwe, mijn man zei, we kopen terug een goeie aangezien we dat waarschijnlijk nog wel enkele jaren gaan gebruiken, dan zijn we gerust. Kimmeke op onderzoek :), met de belangrijkste functies die ik zoek: een scherm, terugpraatfunctie en zo’n eco-modus waarbij het schermpje uitvalt na x aantal tijd en pas aanschiet als er geluid wordt gedetecteerd. Ik kwam uit op deze drie opties:

Qua reviews in het algemeen de allerbeste: Philips Avent SCD951/26

Ziet er al best een fancy dingetje uit he. Hij kan verbonden worden met wifi, zodat je het beeld dus ook op je telefoon kan zien. Hij heeft infrarood nachtzicht, huildetectie, bidirectionele audio en een batterijduur van 12 uur (da’s wel heel veel) en een range tot 400 meter buiten (da’s ook wel het meeste dat ik al ben tegengekomen). Moest dit in mijn budget passen, ik zou deze nemen. Maar hij is dus best prijzig, hij staat momenteel aan 248 euro.

Motorola Nursery VM75

Dit is een beetje de modernere versie van onze eerste Motorola en tevens ook degene die we gaan kopen. Met een 5 inch schermpje, nachtzicht, een zoomfunctie, de tweerichtingscommunicatie en een temperatuursensor (voor de kamertemperatuur, niet die van je kindje) en een correcte prijs vind ik dit echt een topper! Kostprijs op dit moment: 84 euro

Beaba Zen Premium

Beaba is op zich een merk dat ik heel erg vertrouw, wij hebben er andere producten van en hoewel zij vaak een hogere prijs hebben voel je ook meteen dat zij kwaliteitsproducten maken. Deze babyfoon heeft een schermpje en een app, de camera kan je 360 graden roteren, hij heeft nachtzicht, tweerichtingen communicatie, slaapliedjes en white noise (halleluja bij baby’s), temperatuur- en vochtheidsenssoren en een 1080pixel HD beeld. Mmm tempting deze!!
Kostprijs op dit moment: 180 euro